Subtiele veranderingen in de funda-huisstijl
Vertrouwd en herkenbaar, maar met een frisse uitstraling
Waarom deze aanpassing?
De visuele stijl van funda is vernieuwd. De aangescherpte stijl past beter bij het merk, is meer van deze tijd en biedt nog beter de gelegenheid om het funda-merk overal consistent te kunnen doorvoeren. Nog steeds vertrouwd en herkenbaar, maar met een frisse uitstraling. Zo blijven we werken aan een sterk merk voor consumenten en makelaars.
Wat er is veranderd?
De oranje kleur blijft hetzelfde, net zoals de herkenbare vorm van ons logo dat nu op meerdere plekken terugkomt. Je ziet de verandering terug in de volgende visuele elementen: het logo, de vormgeving, het kleurenpalet en er zijn nieuwe illustraties ontwikkeld. De merkupdate wordt de komende tijd geleidelijk doorgevoerd op het hele platform en alle communicatie. De oude stijl zal ook nog regelmatig te zien zijn, bijvoorbeeld op flyers of folders, omdat die niet zomaar worden weggegooid.
Wat moet je hiervoor doen?
Veel makelaars gebruiken het funda-logo in hun eigen online en offline uitingen. Wil je het nieuwe logo online gebruiken, dan kan dat natuurlijk. Het nieuwe logo kun je hier downloaden. Heb je het funda-logo ergens geprint, bijvoorbeeld in folders? Dan kun je die gewoon blijven gebruiken, we maken zelf ook eerst het oude materiaal op voordat we nieuwe bestellen. Mocht je een raamsticker hebben met het funda-logo en deze willen vervangen, dan kun je kosteloos een nieuwe bestellen via dit formulier (stickers worden in november opgestuurd).
Heb je vragen over de nieuwe huisstijl of logo’s? Neem dan contact op via marketing@funda.nl
We zijn achter en voor de schermen al een tijd bezig met het aanbrengen van meer consistentie in alle communicatie die funda met makelaars en consumenten heeft. Met deze nieuwe visuele identiteit leggen we de laatste puzzelstukjes.