Zo bereik je het gewenste resultaat van jouw advertenties

- 3 minuten leestijd

Zo trek je meer bezoekers naar jouw profielpagina

Je hebt al een mooi ingerichte profielpagina op funda, waarop jouw onderscheidend vermogen goed naar voren komt. Nu kan je zoekers converteren tot klanten, mits die zoekers jouw pagina weten te vinden. Adverteren helpt hierbij. Wat moet je doen voor het beste resultaat?

Veel consumenten gebruiken funda voor het zoeken naar een aan- of verkoopmakelaar. Het is daarom belangrijk dat jouw kantoor op funda goed zichtbaar is én gevonden wordt. Adverteren is dé manier om meer publiek naar jouw profielpagina te trekken. Dit kan via MakelaarAd of een Podiumplaats-advertentie. Maar bedenk eerst wat je doel is: een grotere naamsbekendheid? Of meer contactaanvragen? Als je weet wat je wil bereiken, kan je hier met behulp van jouw kantoor- en advertentiestatistieken gerichter op sturen.

Grotere naamsbekendheid

Met Podiumplaats werk je op een eenvoudige manier aan jouw naamsbekendheid binnen een bepaald zoekgebied. ‘Als je adverteert om je naamsbekendheid te verhogen, wil je vooral zichtbaar zijn. In jouw advertentiestatistieken moet je dan kijken hoe vaak je advertentie is vertoond,’ vertelt accountmanager Ynke Hartsema van funda. Regelmatig helpt zij makelaars bij het kiezen van de juiste advertentie. Want een succesvolle naamsbekendheidcampagne draait om de kracht van de herhaling, weet Ynke. Hoe vaker jouw naam opduikt in de zoekresultatenlijst van een potentiële klant, des de groter de kans dat die mensen je kantoornaam onthouden.

Met Kantoorprofiel Pro krijg je een opvallend contactblok op je objectpagina's

Daarnaast zijn er meer manieren om je naamsbekendheid op funda vergroten. Met funda Premium, of een losse Blikvanger, verschijnt je logo in beeld in de objectresultatenlijst. En met Kantoorprofiel Pro krijg je een opvallend, persoonlijk contactblok op de objectpagina’s, wat meer verkeer naar jouw profielpagina kan opleveren.

Funda Product
Maximale resultaten met funda Premium

Spring in het oog vanuit de resultatenlijst en bereik het miljoenenpubliek van funda met funda Premium. Zo vergroot je direct de naamsbekendheid van jouw kantoor.

Vertel me meer >

Meer opdrachten

Bij meer opdrachten genereren, draait het om conversie. Ynke: ‘Hiervoor moet jouw kantoor vaak gevonden worden, zodat zo veel mogelijk mensen doorklikken naar je profielpagina en contact met je opnemen. Het kan het slim zijn om dan een MakelaarAd in te zetten. Zo ben je extra zichtbaar in de zoekresultatenlijst. Je kiest voor een bepaald aantal vertoningen en kan experimenteren welke tekst en afbeeldingen het meeste verkeer naar jouw profielpagina of website opleveren.’

Klikratio

In de kantoorstatistieken zie je of jouw inspanningen effect hebben: of het aantal keer dat je profielpagina is bekeken toeneemt en of dit ook leidt tot meer contactaanvragen. ‘Je succes meet je door op basis van jouw advertentiestatistieken de klikratio te berekenen,’ legt Ynke uit. ‘Ofwel: hoeveel procent van de mensen die jouw advertentie zien, klikken hier ook op?’

'Staar je niet blind op een percentage, maar gebruik de klikratio als indicator van wat het beste werkt'

Je berekent je klikratio door het totaal aantal klikken te delen door het totaal aantal vertoningen en dit te vermenigvuldigen met honderd. ‘Stel dat je advertentie door 400.000 mensen is gezien en 400 mensen klikken er daadwerkelijk op, dan is de klikratio 0,1%.’

Indicator voor kansen

Een belangrijk verschil tussen adverteren op funda en adverteren op bijvoorbeeld Facebook of bushokjes, is dat je op funda direct de juiste doelgroep bereikt: kopers en verkopers. Omdat je je zo specifiek richt op een kleine groep mensen die daadwerkelijk wil kopen of verkopen, ligt het aantal kliks misschien lager, maar zijn ze wél relevanter.

Sef: ‘Met één goede opdrachtgever heb je een campagnebudget er vaak al uit. Staar je dus niet blind op een percentage, maar gebruik dit als uitgangspunt om verder te onderzoeken waar kansen liggen. De klikratio is een goede indicator van wat het beste werkt. Bijvoorbeeld of een andere advertentietekst of afbeelding een betere score oplevert.’

Maatwerkcampagne

Sluiten jouw kantooridentiteit en je dienstverlening aan op een specifieke doelgroep, bijvoorbeeld op het hogere segment of gewilde buurten? Daarvoor biedt funda de mogelijkheid van een maatwerkcampagne om deze doelgroep met een gerichte boodschap te bereiken. Ynke: ‘Dit levert vaak veel meer op dan met hagel te schieten.’

Vergeet je inspanningen niet te meten

Je vind je kantoorstatistieken in funda desk.

Naar funda desk