Zo bereik je het gewenste resultaat van jouw advertenties
Zo trek je meer bezoekers naar jouw kantoorpagina
Je hebt al een mooi ingerichte kantoorpagina op funda, waarop jouw onderscheidend vermogen goed naar voren komt. Nu kan je zoekers converteren tot klanten, mits die zoekers jouw pagina weten te vinden. Adverteren helpt hierbij. Wat moet je doen voor het beste resultaat?
Veel consumenten gebruiken funda voor het zoeken naar een aan- of verkoopmakelaar. Het is daarom belangrijk dat jouw kantoor op funda goed zichtbaar is én gevonden wordt. Adverteren is dé manier om meer publiek naar jouw kantoorpagina te trekken. Dit kan via Podiumplaats-advertentie. En NVM-makelaars kunnen hier ook een MakelaarAd voor inzetten. Maar bedenk, voordat je begint met adverteren, altijd eerst wat je doel is: een grotere naamsbekendheid? Of meer contactaanvragen? Als je weet wat je wil bereiken, kan je hier met behulp van jouw kantoor- en advertentiestatistieken gerichter op sturen.
Grotere naamsbekendheid
Met Podiumplaats werk je op een eenvoudige manier aan jouw naamsbekendheid binnen een bepaald zoekgebied. ‘Als je adverteert om je naamsbekendheid te verhogen, wil je vooral zichtbaar zijn. In je advertentiestatistieken in funda desk kijk je dan hoe vaak je advertentie is vertoond. Een succesvolle naamsbekendheidcampagne draait om de kracht van de herhaling. Hoe vaker jouw naam opduikt in de zoekresultatenlijst van een potentiële klant, des de groter de kans dat die mensen je kantoornaam onthouden.
Versterk je reputatie als lokale expert met Podiumplaats
Laat zien waarom jouw kantoor de beste keuze is in jouw buurt.
Daarnaast zijn er meer manieren om je naamsbekendheid op funda vergroten. Met funda Premium, of een losse Blikvanger, verschijnt je logo in beeld in de objectresultatenlijst. En met Kantoorprofiel Pro krijg je een opvallend, persoonlijk contactblok op de objectpagina’s, wat meer verkeer naar jouw kantoorpagina kan opleveren.
Meer opdrachten
Bij meer opdrachten genereren, draait het om conversie. Daarvoor is het belangrijk dat je zo veel mogelijk mensen doorklikken naar je kantoorpagina en contact met je opnemen. Ben je NVM-makelaar? Dan is het slim om een MakelaarAd in te zetten. Zo ben je extra zichtbaar in de zoekresultatenlijst. Je kiest voor een bepaald aantal vertoningen en kan experimenteren welke tekst en afbeeldingen het meeste verkeer naar jouw kantoorpagina of website opleveren.
Verhoog je websiteverkeer met MakelaarAd
Kopers en verkopers die nú op de markt zijn in contact brengen met jouw makelaarskantoor? Bereik funda-gebruikers en leid ze direct naar jouw website.
Klikratio
In de kantoorstatistieken zie je of jouw inspanningen effect hebben: of het aantal keer dat je kantoorpagina is bekeken toeneemt en of dit ook leidt tot meer contactaanvragen. Je succes meet je door op basis van jouw advertentiestatistieken de klikratio te berekenen. Ofwel: hoeveel procent van de mensen die jouw advertentie zien, klikken hier ook op?
Staar je niet blind op een percentage, maar gebruik de klikratio als indicator van wat het beste werkt
Je berekent je klikratio door het totaal aantal klikken te delen door het totaal aantal vertoningen en dit te vermenigvuldigen met honderd. Stel dat je advertentie door 400.000 mensen is gezien en 400 mensen klikken er daadwerkelijk op, dan is de klikratio 0,1%.
Indicator voor kansen
Een belangrijk verschil tussen adverteren op funda en adverteren op bijvoorbeeld Facebook of bushokjes, is dat je op funda direct de juiste doelgroep bereikt: kopers en verkopers. Omdat je je zo specifiek richt op een kleine groep mensen die daadwerkelijk wil kopen of verkopen, ligt het aantal kliks misschien lager, maar zijn ze wél relevanter.
Met één goede opdrachtgever heb je een campagnebudget er vaak al uit. Staar je dus niet blind op een percentage, maar gebruik dit als uitgangspunt om verder te onderzoeken waar kansen liggen. De klikratio is een goede indicator van wat het beste werkt. Bijvoorbeeld of een andere advertentietekst of afbeelding een betere score oplevert.
Lees ook: 'Effectieve call to actions schrijven doe je zo'