Zo tevreden was u in 2021 over funda

- 2 minuten leestijd

Een ruime 7 met ruimte voor verbetering

Net als in voorgaande jaren sluiten we 2021 af met een klanttevredenheidsonderzoek. In november hebben veel makelaarskantoren daarin aangegeven wat zij vinden van de mogelijkheden voor object- en kantoorpromotie, onze service en funda in het algemeen.

Uit de antwoorden kunnen we duidelijk opmaken welke punten voor u als makelaar het belangrijkst zijn. Bijvoorbeeld waar u zeer tevreden over bent en waar we dus zeker mee door moeten gaan in 2022. Maar ook welke zaken u graag verbeterd ziet.

Blij met toegevoegde waarde

Met de stelling dat funda voldoende toegevoegde waarde levert, zijn makelaars het over het algemeen eens. Dat blijkt onder meer uit de hoge tevredenheidsscores met betrekking tot de presentatiemogelijkheden voor uw objecten en het grote bereik dat u met uw plaatsingen op funda genereert. En ook met de hoeveelheid contact- of bezichtigingsaanvragen en de kwaliteit daarvan is de gemiddelde makelaar zeer tevreden.

In 2022 krijgt u nog meer praktische tips van sales- en marketingexperts

Ook de data-inzichten die funda biedt, zijn een onderdeel waar u veel waarde aan hecht én waar u zeer tevreden over bent. Uiteraard houden we u ook in 2022 op de hoogte van het zoekgedrag op het platform, bijvoorbeeld in de vorm van de funda Barometer. Daarnaast blijven we u informeren over de stand van wonend Nederland, op basis van de vele consumentenonderzoeken en gebruikerstests die we doen. Want door uw potentiële opdrachtgever nóg beter te begrijpen, kunt u die beter overtuigen van uw toegevoegde waarde.

Funda voor makelaars als kennisbank

Natuurlijk zijn er altijd zaken die beter kunnen. Zo vindt u het belangrijk dat funda u helpt met zakendoen. Hoewel de gemiddelde makelaar daar al behoorlijk tevreden over is – én deze tevredenheidsscore het afgelopen jaar alleen maar gestegen is – blijft dit een belangrijk aandachtspunt voor ons. Daarom gaan we in 2022 door middel van artikelen, video’s en online en offline trainingen nog meer praktische tips geven van sales- en marketingexperts. Tips die u vervolgens direct in de praktijk kunt brengen om bijvoorbeeld meer naamsbekendheid te creëren voor uw kantoor. Of om een lead om te zetten in een klant en die vervolgens ook voor de langere termijn aan u te binden.

Lees ook: 'Op deze manieren houd je je leads warm'

Weer meer onderzoeksdeelnemers

Ook is dit jaar het aantal makelaars weer toegenomen dat de tijd neemt om deel te nemen aan onze klanttevredenheidsonderzoeken. Daar zijn we uiteraard erg blij mee, want hoe meer feedback, hoe meer inzicht wij hebben in uw tevredenheid en in de mogelijkheden voor verbetering. Daarom: hartelijk dank voor uw deelname!